Sunday, February 13, 2011

saja2 nk tulis..

tdi aku bkk page sorg kwn aku neh.
dia sgt hot skrg.
dgn cerita2 dia, n of coz blog dia..
n dia punya followers,my God! beratus!
n aku??hahah!
tpi, apa kesah?

aku hepi gini..
aku tulis,
aku jgak yg bca.hak2~ so.."comel"
ok..tu bkn cerita sbnr ntok post kali ni..

juz nk singkap cket,
time aku borak dgn nisa siang tdi..
dia dtg bilik aku, ngan muka penyet,
ckp dia dh bosan study..
then dia ty, kena hafal apa pon for forensic,
n aku pn ckp la, bla2 bla2..
n aku ad offer nk ajr dia cara hafal yg umor2 X ray smtg..
tpi aku nk ajar, cara tu serabut sbnrnya..hehe
n dia ckp, tkpe2, dia ok je dgn bnda tu.
dia suka mengahafal!
then aku pulak ckp, aku tk suka hafal!
dia ckp dia tk suka berfikir..
n aku ckp, aku prefer berfikir!

em..itu hanya cerita pembuka..
apa yg aku nk kupas ialah...
bila aku renung2kan balek..

kita ni, as pelajar la..
mcm di beri senjata2 yg berbeza..
ntok kita guna,waktu perang nnti..
bergantung dkat kita mcm mna nk memanfaatkan
senjata tu sebaik mgkin..
lain senjata,
lain cara nk guna..
time berlatih b4 perang,
berlatih pakai senjata yg kita ada..
asah senjata yg kita ada..
kena hargai senjata yg Dia dh bgi..

ada org diberi senjata yg sgt hebat!
ala2 bom gtu..
n kita diberi senjata,
cuma sebatang sumpit..
mcm mna nk menang??
lagi2 dlm perang yg sgt besar!
mcm mna???

ingat..selagi kita still berhubungan
dgn si Dia yg menjadi pembekal senjata,
setia berhubung dgn penuh rasa,
tanpa jemu,tanpa putus asa..
kita bole minta senjata yg jauh lagi hebat!
jauh lagi maju, lagi mantap, lagi superb..

dan bawaklah senjata yg superb tu pergi berperang..
dgn harapan, perang kali ni berpihak pada kita..

aku yg masih dlm peringkat mencari cari ni,
tepaksa cipta mcm2 ideologi,
as motivasi diri sendiri..
even byk motivasi aku kutip dari dunia keliling,
yang paling kuat,
of coz la yg dtg dari aku sendiri..
=)

No comments:

Post a Comment