Friday, September 17, 2010

apa yang bukan milik kita tetap bkn milik kita

hari aku msk.best gila hbeh exam cuti free,msk.suka hbeh la!
tpi since bgn aku dpt rsa cm ad filter membrane cket.cam tk brpa nk hepi la.
dan tatkala hampir tgh hri, rsa itu terjwb..
aku hlgkan kunci umah aku.. pehal lak nk rsa kehilngan?kunci umah je kot??kn2?
tpi sbb rsa nya kunci tu hlg di kala aku tertggl kunci tu kt pintu rmah. oleh krna tu, ad kebarangkalian ad org ambik kunci tu dgn niat yg kurang suci..dan oleh krna itu jgk la, gelabah aku yg tk bole blah ni membuatkn aku jdi cm pompuan gila.kluar gi cs tnpa mndi nk cri blek org cs sbb aku suspek dia yg ambik.tpi bkn dia.hope.sbb dia nmpk baek. harap dia tk dendam. n moga aku di amponkn sbb suspek dia.huhu.sori bang..
aku jmpa tuan rumah.dan skrg aku pasti, dia insan plg kedekot penah aku jmpa. knpa?malas lak nk crita..tpi yg pastinya,solution ntok hilangnya kunci puaka tu ialah..dgn tukaq kpla kunci yg kt pintu tu..
n for bnda tu, i have to spend about 1200 rupees! tadaaa! hbeh seratus m'sia.. terima kasih..

pengajaran terpenting from crita ni.skali imbas,msti org akn tekankan psal jgn cuai!
tpi..kalo kita tgk lgi dlm,ad pengajaran lgi berharga dri tu.
apa yang bukan milik kita tetap bukan milik kita.
duet tu, kalo dh mmg bukan aku punya,mmg bukan aku punya.dia akn menjadi ntok tdak jadi aku punya dgn pelbagai cra sbb dia mmg bkn aku punya. dan smmgnya, ap jugak bnda kat dunia ni, even dri aku sndri, bkn la milik aku. bkn milik siapa2.milik dia. milik Dia.
dan dgn ni, aku tk trasa bgitu tekilan dgn ap yg dh hilang.
n aku harap pegangan n cra fikir aku tntg perkara ni kekal smpai bila2.sbb if one day aku diuji lgi, aku tk tros hilang pegangan. n moga aku lgi kuat.

ye.ckp psal emo.aku dh tk emo cm dlu.dh byk kurang.
byk.. =)

bkn sbb siapa2. aku cuma pilih gaya hidop yg aku patot pilih even aku still merangkak.

No comments:

Post a Comment